Olemme tänään kevään kunniaksi julkaisseet uuden Ostajan Oppaan, joka johdattaa asiakaskokemuksen ja liiketoiminnan kehittämisen ja digitaalisen palvelumuotoilun monipuoliseen maailmaan. Tässä oppaassa vastaamme muun muassa kysymykseen, mitä palvelumuotoilu on ja mitkä ovat sen hyödyt.

Palvelumuotoilu (engl. ”service design”) tarkoittaa sekä digitaalisten että muiden palveluiden innovointia, kehittämistä ja suunnittelua tiimityönä hyödyntäen muotoilun monipuolisia menetelmiä.

Palvelumuotoilun ensisijaisena tavoitteena on asiakaskokemuksen (engl. ”customer experience”) ihmiskeskeinen suunnittelu siten, että palvelu vastaa sekä asiakkaiden tutkittuja tarpeita ja toiveita, että tuon palvelun tarjoajan liiketoiminnallisia tavoitteita. Palvelumuotoilu on työkalupakki liiketoiminnan entistä ripeämpään ja systemaattisempaan kehittämiseen. Palvelumuotoilun menetelmistä on yleensä erityisen paljon hyötyä organisaatiotason isojen haasteiden selättämisessä ja asiakaslähtöisyyden kehittämisessä.

Digitaalisessa maailmassa asiakaat löytävät helposti kilpailukykyisen hinnan ja useita vaihtoehtoja liki minkä tahansa tuotteen tai palvelun hankkimiseen. Asiakkaat myös jakavat muiden kanssa kokemuksia ostamistaan tuotteista ja palveluista, ja tekevät usein ostopäätöksen muiden asiakkaiden arvosteluiden ja mielipiteiden perusteella.

Niinpä digitaalisten palvelukanavien kehittyessä edelleen yritykset kilpailevat yhä enemmän kautta linjan erinomaisen asiakaskokemuksen ja asiakaslähtöisen palvelumuotoilun avulla.

Lyhyesti sanottuna – palvelumuotoiluun investoidaan yhä enemmän ja enemmän, koska sen tuottama tulos, entistä parempi asiakaskokemus, näkyy nopeasti viivan alla ja organisaation liikevaihdossa.

Asiakaskokemuksen merkitys on yhä ratkaisevampi liiketoiminnan menestyksen kannalta. Miten teidän organisaatiossanne on reagoitu tähän muutokseen? Miten digitaalisia kanavianne kehitetään nyt?

Lataa opas itsellesi alla olevan linkin takaa!

Steps_Helsinki_Ostajan_Opas_2018_(PDF)

 

Ota yhteyttä jo tänään, niin keskustellaan teille ajankohtaisista digitaalisista hankkeista! Kerromme mielellämme lisää palveluistamme.

 

Tutustu meihin tarkemmin myös Twitterissä: https://twitter.com/stepshelsinki